Basistraining voor medewerkers klantgericht verkopen

​​Aantal deelnemers: Minimaal 4 - maximaal 10

NB: Deelname kan per filiaal of open inschrijving, afhankelijk van het aantal totale aanmeldingen wordt in overleg de groep samengesteld.

 

Voor wie?

De basistraining is bestemd voor jou als verkoper of adviseur die graag het verschil wil maken met jouw concullega’s. Het interactieve trainingsprogramma is zo opgezet dat je leert van de groepsleden, van elkaar ideeën opdoet  en ervaringen uitwisselt.

Wat kan je na afloop van deze basistraining?

Je hebt nog meer zicht op hoe je meer rendement uit jou verkoopkwaliteiten kan halen. Je weet waar je ontwikkelpunten liggen en kan ze positief ombuigen. Je bent in staat collega’s in dit succes te laten delen door ze mee te nemen in jouw leerproces.

Deel 1 'Welke maat heb jij?’

Wat is je uitdaging?
Je denkt dat er voor jou op commercieel vlak meer te halen is?
Je wilt jouw verkooptechniek nog beter benutten om zo meer resultaat te halen?

Uitgangspunten

  • Klantgericht verkopen is een training die uitgaat van situaties op de werkvloer

  • Het is een praktische training die direct toe te passen is. Je ontdekt jouw sterke (verkoop)kanten .

  • Tijdens de training wordt een (theoretische) onderbouwing gegeven

  • Deze training bestaat uit 2 dagen op basis van een groepsprogramma. Aansluitend is er een mogelijkheid voor een vervolg van één dagdeel met een individueel op maat gesneden programma (‘Maatje meer’)

  • Belangrijk: deel 2 kan je alléén maar volgen als je éérst deel 1 hebt gevolgd


Werkwijze

  • Tijdens de training gaat het er om hoe jij jouw (verkoop)kwaliteiten beter in kan zetten. Je kijkt naar de interactie tussen jezelf en jouw klant. Dit ga je oefenen in de groep met bijvoorbeeld rollenspellen.

  • Je leert hoe je (nog beter) naar de klant kan luisteren. Je ervaart hoe technieken werken die gericht zijn op doorvragen en helder formuleren wat de klant wenst.

  • De klantbeleving staat centraal; je leert klantgericht te denken en te handelen.

  • Je ontwikkelt op basis van bewezen effectieve principes een structureel klantgerichte houding met alle vaardigheden van dien.

Deel 2 ‘Een maatje meer’

Wat is je uitdaging?
Wil je wat je hebt geleerd tijdens het eerste deel van de training goed op de werkvloer toepassen? Wil je duidelijke en concrete feedback? Dan is dit jouw mogelijkheid. ‘Een maatje meer’ duurt in totaal 4 uur, verspreid over verschillende momenten.

Uitgangspunten

  • Je wordt minimaal een uur geobserveerd op de werkvloer. Dit kan soms confronterend zijn, maar het geeft inzicht in de ontwikkelpunten bij jouzelf. Na dat uur krijg je direct handvatten en tools waarmee je aan de slag gaat. Deze feedback is gebaseerd op wat jij hebt geleerd in het eerste deel van de training en geeft je verdere inzichten in jouw kwaliteiten en ontwikkelpunten.

  • Vervolgens wordt samen met jouw leidinggevende besproken wat verder nog meer nodig is (is het herkenbaar, is het veranderbaar en wil jij als medewerker deze verandering.


Werkwijze

  • Voorafgaand aan deze individuele sessie vind een intakegesprek plaats, dit hoeft niet in de winkel en is een  persoonlijk 1 op 1  gesprek. Op basis van de intake wordt vastgesteld waar de aandachtspunten liggen.

  • Voordat je een uur wordt geobserveerd, is er altijd een mysterie-bezoek. Zo is er een goed vergelijk mogelijk, en dit biedt een objectief uitgangspunt voor de feedback.

 

© 2018 Willy Mans Retailcoach

KvK: 71856579 

Luyckershofke 72

5243 WE Rosmalen

  • Facebook Social Icon
  • instagram
  • LinkedIn Social Icon